Mijn leaseauto

Alles over je leaseauto van Myleasecar. Ga direct naar de belangrijkste onderwerpen voor leaserijders. Of neem contact op via onze contactpagina.

Berijdersapp

Alle relevante gegevens van uw leaseauto bij elkaar? Download de Myleasecar berijdersapp. Swipe voor de voordelen!

Onderhoud en reparatie

Reparatie of onderhoud nodig? Geen probleem! U kunt hier zelf een afspraak maken. Myleasecar regelt alles voor u.

Vergeet niet regelmatig het oliepeil, de koelvloeistof en bandenspanning te controleren. Dit helpt om uw auto in goede staat te houden en veilig te blijven rijden.

Let ook goed op de bandenspanning, aangezien dit invloed heeft op de remweg en het rijcomfort. Correcte bandenspanning zorgt ervoor dat uw banden langer meegaan en u brandstof bespaart. Neem contact met ons op als u winterbanden nodig heeft.

Schade of pech?

Volledig schadevrij rijden komt zelden voor. Daarom is het goed om te weten wat u moet doen bij schade. Belangrijk is dat u schade binnen 48 uur schriftelijk bij Myleasecar meldt. Sommige verzekeraars weigeren namelijk na overschrijding van deze periode schade aan te nemen. 

Wat te doen bij schade:

  1. Vul altijd het Europees Schadeformulier in en onderteken dit. Vergeet de achterkant van het schadeformulier niet. Is er sprake van een tegenpartij? Dan vult u samen de voorkant van het formulier in. De achterkant doet u beiden zelf. Een digitale versie van het Europees schadeformulier treft u hier.
  2. Noteer de namen van eventuele getuigen, waaronder ook medepassagiers. Het nemen van foto’s kan de situatie tevens verduidelijken. Doe nooit toezeggingen aan de andere partij. De verzekeraar zal de situatie beoordelen.
  3. In sommige situaties, zoals bij diefstal en vandalisme, is het noodzakelijk om direct aangifte te doen bij de politie.
  4. Stuur het volledig ingevulde Europees Schadeformulier met eventueel aanvullende informatie naar Myleasecar via schade@myleasecar.nl.
  5. Nadat wij uw melding ontvangen hebben krijgt u van ons zo snel mogelijk bericht omtrent het verdere verloop en het schadeherstel.

Diefstal

In geval van inbraakschade en/of diefstal doet u eerst aangifte bij de plaatselijke politie. Vervolgens neemt u contact op met de Myleasecar BerijdersDesk.

Tankpas

Met gemak overal in Nederland tanken, en dat alles met één pas? De MTC tankpas van Myleasecar is niet ketengebonden en heeft landelijke dekking. U kunt dus altijd tanken waar u wilt of waar het u uitkomt. Daarmee bespaart u veel tijd en geld. Geen bonnetjes, geen kilometeradministratie: wij verwerken alles voor u.

Vervangend vervoer

Myleasecar regelt vervangend vervoer bij reparaties of onderhoud. Neem contact op met uw wagenparkbeheerder voor de opties die in uw leasecontract staan. Informeer uw reparateur tijdig, zodat zij snel contact met ons kunnen opnemen voor het regelen van het vervangend vervoer.

Bekeuring

U heeft een verkeersovertreding begaan en ontvangt nu een bekeuring. Dit kan gebeuren. De bekeuring wordt ontvangen en betaald door Myleasecar, waarna het bedrag aan u wordt doorbelast. Als u het niet eens bent met de bekeuring, kunt u nog steeds in beroep gaan. Als uw beroep wordt geaccepteerd, ontvangt u een terugbetaling van het betaalde bedrag voor de bekeuring.

Berijdersdesk

Heeft u vragen of verzoeken met betrekking tot uw leaseauto bij Myleasecar? Onze deskundige medewerkers van de BerijdersDesk zijn 24/7 beschikbaar om u snel te helpen. U heeft een vaste contactpersoon bij wie u al uw vragen kunt stellen. Wij zijn uw aanspreekpunt voor verschillende zaken, zoals:

  • Algemene auto gebruiksvragen
  • Tankpasinformatie en aanvragen van een nieuwe pas
  • Reparatie, onderhoud en bandenwissel
  • Aanvragen van machtigingen, kentekenbewijs of groene kaart
  • Vragen over bekeuringen
  • Hulp bij schadegevallen
  • Afmelden van de auto en verzoek voor innametransport